Cum scriem un e-mail?

Cum scriem un e-mail?

Trăim într-o eră a tehnologiei, totul se realizează în mediul online, de la tranzacții

bancare, la cumpărături, chiar și comunicarea se face virtual. Aceasta se poate efectua în

diverse moduri, însă unul dintre cele mai populare și mai des utilizate este e-mail-ul. Din

nefericire, nu toată lumea cunoaște regulile de care trebuie să ținem cont atunci când scriem

unul.

În acest articol vom descoperi secretele etichetei pentru internet(netiquette) și vom

învăța cum scriem un e-mail corect.

● Încearcă să respecți regulile de ortografie și gramatică pentru redactarea mesajului

tău. Folosește tasta Shift sau Caps lock pentru majuscule, utilizează diacriticele din

tastatură și semnele de punctuație pentru un e-mail cât mai corect și profesional.

● Fii foarte atent cu conținutul mesajelor tale și alte informații importante, poate chiar

secrete pe care le expui pe Internet. Computerul tău nu este un seif, iar dacă nu ai grijă

și nu folosești un program de criptare, este posibil ca e-mail-urile tale să nu rămână

private.

● Ia în serios e-mail-ul! Felul în care te exprimi și corectitudinea acestuia îți poate

impacta cariera și respectul pe care ți-l vor oferi cei din jur.

● În situații protocolare ori formale, încearcă o abordare care se ridică la standarde

precum o scrisoare ori un bilet scris de mână. Păstrează e-mail-ul pentru momentele în

care vei fii în criză de timp ori într-un cadru informal. Totodată, nu te ascunde în

spatele ecranului, poartă o discuție față-în-față atunci când este necesar.

● Corectează-ți singur mesajul. Recitește-l de câteva ori, modifică greșelile de

ortografie sau gramatică care pot apărea și asigură-te că textul rezonează cu ceea ce

vrei să îi transmiți destinatarului.

● Evită să folosești abrevieri, mai ales în corespondența de afaceri. Acestea pot da

dovadă de neprofesionalism, și pot pune alți utilizatori care nu le cunosc în dificultate.

În același timp, renunță la emoticoane sau alte simboluri care îi pot induce în eroare

pe alții.

● Nu uita de o formulă de introducere și una de încheiere(Stimată doamnă… , Cu

stimă…).

● Folosește întotdeauna linia de subiect, aceasta te va ajuta și pe tine în a știi care este

esența mesajului tău,  și pe cel care îl va primi.

● Semnătura ta trebuie să fie simplă și să conțină numai numele tău și datele tale de

contact.

Toate comentariile