Cum scriem un e-mail?
Trăim într-o eră a tehnologiei, totul se realizează în mediul online, de la tranzacții
bancare, la cumpărături, chiar și comunicarea se face virtual. Aceasta se poate efectua în
diverse moduri, însă unul dintre cele mai populare și mai des utilizate este e-mail-ul. Din
nefericire, nu toată lumea cunoaște regulile de care trebuie să ținem cont atunci când scriem
unul.
În acest articol vom descoperi secretele etichetei pentru internet(netiquette) și vom
învăța cum scriem un e-mail corect.
● Încearcă să respecți regulile de ortografie și gramatică pentru redactarea mesajului
tău. Folosește tasta Shift sau Caps lock pentru majuscule, utilizează diacriticele din
tastatură și semnele de punctuație pentru un e-mail cât mai corect și profesional.
● Fii foarte atent cu conținutul mesajelor tale și alte informații importante, poate chiar
secrete pe care le expui pe Internet. Computerul tău nu este un seif, iar dacă nu ai grijă
și nu folosești un program de criptare, este posibil ca e-mail-urile tale să nu rămână
private.
● Ia în serios e-mail-ul! Felul în care te exprimi și corectitudinea acestuia îți poate
impacta cariera și respectul pe care ți-l vor oferi cei din jur.
● În situații protocolare ori formale, încearcă o abordare care se ridică la standarde
precum o scrisoare ori un bilet scris de mână. Păstrează e-mail-ul pentru momentele în
care vei fii în criză de timp ori într-un cadru informal. Totodată, nu te ascunde în
spatele ecranului, poartă o discuție față-în-față atunci când este necesar.
● Corectează-ți singur mesajul. Recitește-l de câteva ori, modifică greșelile de
ortografie sau gramatică care pot apărea și asigură-te că textul rezonează cu ceea ce
vrei să îi transmiți destinatarului.
● Evită să folosești abrevieri, mai ales în corespondența de afaceri. Acestea pot da
dovadă de neprofesionalism, și pot pune alți utilizatori care nu le cunosc în dificultate.
În același timp, renunță la emoticoane sau alte simboluri care îi pot induce în eroare
pe alții.
● Nu uita de o formulă de introducere și una de încheiere(Stimată doamnă… , Cu
stimă…).
● Folosește întotdeauna linia de subiect, aceasta te va ajuta și pe tine în a știi care este
esența mesajului tău, și pe cel care îl va primi.
● Semnătura ta trebuie să fie simplă și să conțină numai numele tău și datele tale de
contact.
Toate comentariile